Thursday, October 8, 2009

Kecewa

Assalammualaikum pada para pembaca sekelian.

semalam dalam pukul 3 hingga 4 pagi rumah sy digemparkan dengan kehadiran pencurik yg tidak diundang.. barang2 berharga yg disimpan di dalam tempat simpanan barang2 lusuh saya di rembat oleh penyamun yg x bertamadun.. bukan itu saja , rumah cendawan saya pun di bukanya dan diselongkar ... mungkin dia ingat ada barang berharga .. memang ada pun barang berharga kat situ ..tapi dia mungkin tak dapat mengambilnya kerana barang itu terlalu banyak ..(bongkah cendawan saya hehehe).Saya bersyukur ke hadrat Ilahi sebab penyamun tidak masuk ke dalam rumah dan buat perkara2 yg tidak diingini.

Kejadian itu disedari oleh jiran saya semasa beliau pulang dari memancing ikan di Parit, beliau terserempak dgn penyamun itu yang membawa barang2 berharga kami penyamum itu dapat meloloskan dirinya di celah2 kegelapan malam .

Apa2 pun kepada kenkawan yg baca coretan kekecewaan saya ini diharap, jika ada barang2 berharga yg masih berguna itu simpanlah ditempat yg selamat dan berkunci .. kalau x nak simpan boleh call ke 019-2480785 sy sudi membelinya ..hehehe
.Anda kena ingat penyamun2 ni tidak kenal apa itu halal dan haram jadi berwaspada lah kita sebelum benggang selama - lamanya..

Jutaan terima kasih kepada jiran saya yg memaklum kan pada saya selepas adegan kejar mengejar itu dan kepada jiran2 yg dikejut tak bangun2 tu lain kali bangun lah boleh tolong tangkap penyamun..

sekian lah cerpen kekecawaan saya ini ..

# cerpen nak sedapkan hati ...